Teknoloji

Verimli Hızlanmanın Zorunluluğu: Vites Değiştirmek İçin Optimum Devir Nedir?

vites kutusuveya başka bir isimle vites kutusu Tarihi neredeyse arabalar kadar eskidir. Günümüzde pek çok kişi otomatik veya yarı otomatik şanzımanları tercih etmeye başlasa da hala manuel şanzımanla araç kullanmak isteyen pek çok kişi var. petrol kafası‘ gecerli.

Manuel araç kullanan kişiler arasında uzun süredir devam eden tartışmalardan biri de her zaman ‘ optimum vites değiştirme hızı ‘ oldu. Bu sorunun cevabını sizlerle birlikte bulmaya çalışacağız.

Otomobiller için uygun vites değiştirme hızı; Çevre koşullarına, sürüş tarzına ve motor gücüne bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Öncelikle bu sorunun tek bir cevabı olmadığını söyleyerek içeriğimize başlayalım. Vites değiştirme döngüsü; Aracın kullanım amacı motor gücüne, yakıt türüne, yol şartlarına, sürüş tarzına ve birçok farklı dış etkene bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Bu yüzden optimum vites değişimiTek bir motor süresini belirtmek yanlış olur. Ancak farklı koşullara ve markaların verilerine bağlı olarak belirli aralıklara ulaşmak mümkün.

Öncelikle daha fazla ise ekonomik bir yolculuk Bunu başarmak istiyorsak yüksek dönemlerden uzak durmamız gerekiyor. Mümkün olduğunca sakin bir şekilde araç kullanmak, yavaş hızlanmaların ardından sabit hızda seyir etmek ve sık fren yapmaktan kaçınmak, yakıt tüketiminizi makul bir seviyenin altında tutacaktır.

Yakıt ekonomisi açısından yüksek fazlardan kaçınmak çok önemlidir.

Bu yavaş hızlanma sürecinde çok yüksek hızlara ulaşmadan vites değiştirmenin etkisi büyük. Maalesef vites değişimleri araçtan araca farklılık gösteriyor. Kesin bir zaman söylemek çok zordur.

Ancak teknolojinin gelişmesiyle birlikte artık yeni modeller ekonomik sürüş için sürücülerini gösterge paneli üzerinden vites küçültme ve yükseltme konusunda uyarıyor. Bu uyarıları dikkate alarak vites değiştirmek size büyük sıkıntılar yaşatabilir. ekonomik bir yolculuksunacak.

Ancak maalesef her araçta bu uyarıları göremiyoruz. Bu tip araçlarda vites geçişlerinin daha ekonomik olması için aracın vites oranlarına ve yol şartlarına, yakıt veya dizel olmasına göre değişir. 2000 ila 2500 rpm Bant içerisinde vites değiştirmek size en ekonomik sürüşü sunacaktır. Elbette her araç için söylediklerimizin farklı olduğunu bir kez daha hatırlatmakta fayda görüyoruz.

Performanslı sürüş için şu ana kadar duyduklarınızı unutun.

Performans cephesine geçtiğimizde ise durum çok daha farklı. Bu konuda maksimum tork Her ne kadar motor devri veya maksimum güç döneminde vites yükseltme seçenekleri öne sürülse de en yumuşak hızlanma için çok daha karmaşık bir yolun izlenmesi gerekiyor. En iyi hızlanma için tekerlekler maksimum ortalama torkAktarılacağı formdaki vitesi değiştirmeniz gerekir.

Peki bu maksimum ortalama tork nedir ve bunu nasıl hesaplayacağız?

Bunu hesaplamak için öncelikle aracınızın tork ve güç eğrileri Ulaşmanız gerekiyor. Ayrıca vites oranları, lastik boyutu, her viteste elde edilen maksimum tork ve maksimum hız bilgilerini bir araya getirerek bir grafik oluşturmak gerekir. Oluşturulan “tekerleklere iletilen tork ve hız grafiği” aracınıza en uygun vites değiştirme noktaları için değerli bir pusula olacaktır.

En iyi ivmelenme için maksimum ortalama tork değerlerinin hesaplanması ve takip edilmesi gerekmektedir.

Bu grafikteki kesişme noktaları size en yumuşak hızlanma için vites değiştirme noktalarını verir. Başka bir deyişle; geçeceğiniz vitesteki tork miktarı Halihazırda bulunduğunuz vitesteki tork torktan büyükse vitesi arttırmanız gerekir. Bu aynı zamanda vites küçültme için de geçerlidir. Aksi halde sahip olduğunuz torku bir sonraki vitese optimum seviyede aktarmanız mümkün değildir.

Paylaşılan grafiklerden de anlaşılacağı üzere en iyi vites değiştirme noktası Ne yazık ki bu, aracın maksimum tork ürettiği zaman değil. Ayrıca her vites için en uygun değişim bölümü farklılık göstermektedir.

Gördüğünüz gibi Bunun ezberlenmesi yoktur.Lastik ebadının bile önemli olduğu bu hesaplamalar oldukça karmaşık görünebilir ancak aracınıza en uygun vites sürelerini bir profesyonel eşliğinde hesaplamanız mümkün.

Araçlarımızı çok sevdiğimiz ve en iyi şekilde kullanmak istediğimiz bir gerçek. Ne yazık ki bu dışarıdan göründüğü kadar kolay değil. Gördüğünüz gibi çok fazla araştırma ve hesaplama gerekiyor. peki sen optimum vites değiştirme hızı Bu konu hakkında ne düşünüyorsun? Görüşlerinizi yorum kısmında bizlerle paylaşabilirsiniz.

Kaynaklar: yol ve yol, Takım getto yarışı, Orta, pratik motor kullanma

Dişlilerle ilgili diğer içeriğimiz:

haber-ulukisla.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort